Jedzenie dla wegetarian

Wiele osób żyje w przekonaniu, że dieta wegetarian czy wegan jest bardzo uboga, a życie osób wyznających tę filozofię odżywiania się jest pełne poświęceń. Nie do końca tak jest.

Wegetarianizm oraz weganizm zyskuje coraz większość popularność, mimo to wiele restauracji czy hoteli wciąż nie ma wystarczającej gamy posiłków dla takich osób, co niejednokrotnie rodzi kłopotliwe sytuacje.

Niektórzy trochę krzywo patrzą na tych „roślinożerców” i wychodzą z założenia, że osoby takie na pewno są wątłe i ciągle bez sił. Nic bardziej mylnego. Wielu wyczynowych sportowców, odnoszących sukcesy na arenie międzynarodowej, jest właśnie weganami lub wegetarianami. Skąd zatem czerpią siłę, skoro odrzucają białko zwierzęce?

Świetnym substytutem dla mięsa są produkty sojowe i to one stanowią jedno z głównych źródeł białka dla wegetarian oraz wegan. Liczba produktów opartych na soi cały czas rośnie i bynajmniej nie są one bez smaku. Soja daje spore możliwości, o których osoby niezainteresowane bardzo często nie mają pojęcia.

Oczywiście dieta wegetarian i wegan to nie tylko produkty sojowe – na rynku jest wiele pożywnych i wartościowych produktów pochodzenia roślinnego. Wystarczy wymienić chociażby owoce, warzywa czy orzechy, które są prawdziwą skarbnicą witamin oraz składników odżywczych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *